Treceți la conținutul principal

Hei

S-a schimbat „comunicarea” o dată cu apariția rețelelelor sociale și a telefoanelor mobile?

Întrebarea pe care mi-am pus-o azi dimineață este dacă s-a schimbat cu adevărat comunicarea o dată cu apariția rețelelor sociale și a faptului că ne petrecem din ce în ce mai mult timp pe telefoane?

Hai să dezbatem: Scenariu: Grup mic de prieteni iese la cafea. La final se plâng că au stat toți pe telefoane și nu mai „vorbesc ca înainte.”Ceva s-a schimbat. Au început să posteze poze cu ei, locația, cafeaua:)) Stop: Cum e asta diferit de faptul că înainte ar fi ieșit la o „bârfă” cu alți oameni să vorbească despre „ieșeală”, despre cafea sau despre persoanele care au ieșit?

Cum ar putea să arate o discuție între ei: „Am fost în vacanță la Brașov”, „Ah, dar știu pentru că ai postat” „Am fost cu Mihai și Andra”  „Da, păi erau și ei etichetați”, „Mi-am luat de acolo o rochie nouă” „E cea din poza de ieri?”. Multe dintre informațiile banale pe care le discutam înainte, acele small talk-uri s-au mutat în social media și deja le știm din conținutul postat de prieteni. 

Informațiile cu adevărat profunde și care ne mișcă se spun tot între prieteni, tot față în față sau la telefon, în medii de unde ne putem sustrage informații din limbajul nonverbal, gesturi, tonalitate, etc. Și acestea sunt împărtășite de obicei cu o persoană sau cu mai multe, dar pe rând. 

Citeam într-o carte că oamenii sunt mai productivi atunci când lucrează în medii cu puțini oameni. Cel mult 150. De ce? Ei bine, dacă sunt mai mulți nu au timp să vorbească despre ei, să se pună la punct cu viețile acestora, adică pe românește „nu au timp să-i bârfească pe toți.”:))

Ne supărăm că avem mulți prieteni, dar nu reacționează toți la postări. E normal datorită faptului că postările noastre sunt targhetate, nu ajung la toți, efectiv nu le văd și fiind prea mulți, chiar dacă le vedem, ne axăm pe cei pe care-i considerăm interesanți. Pe contraste: Cei care se aseamănă foarte mult cu noi sau cei care se deosebesc foarte tare. Ambele categorii ne intrigă. Cred că și aici se aplică regula: „Nu mai mulți de 150”:)).

Sunt oamenii „băgați în telefoane”? Sunt, dar nu e un fenomen nou. Îmi amintesc de bunicul meu citind ziarul. Doar că nu citea ziarul, era absorbit. Putea să se întâmple orice în jurul lui, el era cu capul în ziar:)) Ne place să fim informați, amuzați, intrigați de ceva. Tot ca să avem despre ce comunica. 

„Oamenii nu mai comunică”. Oamenii sunt asaltați de informații și comunică într-un alt fel. Prin fotografii, postări, comentarii pe site-uri, ziare online unde se ceartă cu cei care nu au aceeași opinie și dau like-uri altor comentarii care coincid cu opinia lor. Ce s-a schimbat? Nu prea multe. Poate doar faptul că în spatele avatarului anumite persoane au mai mult curaj. Au pierdut un element: Nu mai au limbajul non verbal. Nu mai știu când să se oprească, nu știu când au exagerat, nu știu când au supărat pe cineva sau au creat o emoție puternică.


Voi ce credeți despre acest subiect? 



Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cum a reuşit o anumită carte să-mi răscolească întregul sistem de valori?

În noaptea aceea, înainte să mă apuc să citesc cartea „Descoperă-ți amintirile ascunse și adevăratul eu” scrisă de Dr. Menis Yousry experimentasem o durere fizică foarte puternică. Nu-mi aminteam unde pot găsi o pastilă care să reducă durerea așa că pur și simplu am stat întinsă și nemișcată sperând că în timp o voi simți mai puțin intens. Trebuie să menționez că durerea fizică este printre cele mai teribile frici ale mele, așa că încerc s-o evit cât pot.

În acele momente am accesat o amintire dintr-o zi pe care am catalogat-o de-a lungul timpului ca printre cele mai frumoase din existența mea. Am retrăit părți pe care mi le aduceam aminte din dialog, senzația de plutire, anumite momente din acea zi etc. A avut efect, în câteva minute în care m-am concentrat pe retrăirea acelei zile durerea mea s-a diminuat. Primul gând a fost că trebuie să scriu despre acea experiență pentru a-mi exprima recunoștința pentru că am avut ocazia de a simți atât de intens. Apoi a intervenit dorința de a sc…

Dansul energetic- Un dans al sufletului

Vi s-a întâmplat vreodată să alegeți un anumit serviciu sau produs dintr-un anumit loc pentru că vă place să interacționați cu persoana care oferă acel produs sau serviciu? Mie mi se întâmplă tot timpul. Lili alege pentru mine cele mai frumoase haine. Ea știe ce culoare îmi vine bine și ce model mi se potrivește. Lili este de asemenea îmbrăcată mereu frumos și vorbește cu entuziasm. Mă umplu de bucurie când intru în buticul ei. Elena și George știu foarte multe despre cafea, iar mie îmi place cafeaua. Georgiana îmi face cele mai frumoase sprâncene și lista poate continua. 
Iuliana Fulaș are grijă de sufletul meu. De fiecare dată când mă simt fără energie și nu am idee ce să fac, îi scriu să-mi fac o programare. Și pentru că îmi oferă o stare de spirit bună o urmez indiferent de ce s-ar apuca, pentru că știu că o să mă simt mai bine. De data acesta am aflat din postările ei de pe Facebook și apoi am întrebat-o mai multe despre dansul energetic. Mi-a spus că este foarte puternic, mai put…

O scurtă istorie a lumii make-up-ului

Machiajul a fost dintodeauna o formă de a înfrumuseța și a evidenția anumite trăsături umane. Machiajul a funcționat ca un ritual, ca prilej de se pune în evidență, de a se camufla pentru ca forțele răului să nu pătrundă. A fost de asemenea un element important care a ajutat intensificarea relațiiei dintre sexe.
Machiajul , așa cum îl știm noi a început la Hollywood când Max Factor venea cu celebrul slogan „Make up of makeup artists”.


Staruri din lumea cinematografică a secolului XX s-au bucurat de măiestria domnului Max Factor care venea cu o viziune inovativă asupra machiajului în lumea filmului.


Ava Gardner, Jean Harlow și Marlene Dietrich au fost printre primele actrițe care au fost machiate de celebrul Mr. Max Factor.


Mai târziu Greta Garbo, Marlyn Monroe, Audrey Hepburn și-au format un stil propriu de machiaj, devenind fashion iconuri și mouvie stars. 


Puține persoane știu că primul rimel comercial a fost produs de Rimmel London, firmă care se bucură de un mare succes și în zilele…