Treceți la conținutul principal

Un fel de ajutor a lui Dumnezeu(monteurul de film)

Vom discuta astăzi despre o veche pasiune de-a mea: cinematografia. Am crezut că nu mai reprezintă un domeniu de interes, numai că viața îmi demonstrează că atunci când spun că renunț la ceva nu o fac, ci revin cu o altă abordare mai puternică spre a-mi atinge obiectivele.

În liceu mă caracterizam ca o persoană critică, dar mai ales autocritică. Ceilalți mă percepeau ca fiind ieșită din comun, cu idei bizare, cu un stil vestimentar complet tâmpit, cu machiaj puternic, dar mă vedeau foarte creativă, ceea ce m-a bucurat enorm.
Despre obiceiul meu de a scrie când sunt supărată nu știau mulți, erau afectați doar cei care primeau manuscrisul. Și deseori auzeam că scriu bine. Nu-mi doream că aud că scriu bine, ci „mă voi gândi la ce ai scris”, „voi încerca să-mi revizuiesc atitudinea”.

În clasa a 11-a am avut acest vis nebun de a intra în minunata lume a filmului, așa că am început să mă documentez. Așa am descoperit cartea „Totul despre scurtmetraj”. Mi-am dat seama foarte repede că nu-mi plac materialele lungi, nu aș putea să le produc. Am descoperit că actorii sunt doar o parte din tot ce se întâmplă într-un film.

  • Mai întâi se realizează un scenariu și de un scenarist sau mai mulți.
  • Mai avem nevoie de un ingredient: un fel de Dumnezeu reprezentat de regizor.
  • Producătorul este un element foarte important și este cel care finanțează proiectul creativ.
  • Monteurul este un fel de „persoana din spate” cel care realizează efectele speciale, care taie secvențele, care creează anumite efecte prin sunete, frecvență, ritmul îmaginii, reglarea vocilor actorilor, luminozitate, contrast, culoare etc.
Despre montaj și rolul Monteurului vom discuta mai multe astăzi.

Monteurul este acela care stabilește încadratura, iluminarea, unghiulația camerei, mișcările de pe aparat. Monteurul intensifică starea emoțională a privitorului așa cum Griffith, printre primii cineaști a înțeles că trebuie să facă. Adevărul putea fi manipulat prin montaj, și-au dat seama imediat rușii și au abordat imediat tehnicile specifice.

Francis Ford Coppola spunea că filmul este creat de trei ori:
-scriere
-filmare
-montare

Monteurul reglează ritmul, timpul, controlează și induce emoții oamenilor care se uită la film. 

Sam Small le propune cineaștilor să filmeze tot ce le iese în cale. Materialul brut este esențial în conceperea unui film de scurt sau lung metraj.
Orele de lucru preferate trebuie folosite pentru a lucra la capacitate maximă.

De exemplu eu lucrez cel mai bine după ora 23:00. Dacă scriu un material pentru blog la acestă oră și îl public, cititorii mei vor fi mai puțini. Programul meu de lucru nu coincide cu cel de vizionare al publicului cititor de articole de modă sau cinematografie. Însă, pentru a fi eficientă și creativă voi lucra atunci.

Dimineața e teribil, capacitatea mea de înțelegere e foarte redusă, iar după amiza prefer să dorm pentru a putea lucra noaptea. 

Mai jos am o surpriză pentru voi. Este un interviu Cu Andreea Ionașcu, pe atunci coordonator de proiecte la ONG Mare Nostrum din Constanța.



Aceasta este o a doua variantă întrucât în prima aveam un tic foarte deranjant cu buzele, iar  gesturile erau un pic deplasate. Ticăitul acela care se aude mă scoate din minți, dar prin acesta vreau să subliniez importanța montajului. La montaj s-ar fi putut adăuga o melodie, s-ar fi putut scoate acel sunet, s-ar fi putut tăia momentul în care mi s-a văzut foaia cu întrebări(muncă de scenarist).
 Cu privire la atitudine ar fi trebuit să zâmbesc mai mult, să mă uit înspre cameră când s-a încheiat, să urmăresc mai cu atenție ritmul de vorbire al Andreei ca să pot interveni la timp...



Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cum a reuşit o anumită carte să-mi răscolească întregul sistem de valori?

În noaptea aceea, înainte să mă apuc să citesc cartea „Descoperă-ți amintirile ascunse și adevăratul eu” scrisă de Dr. Menis Yousry experimentasem o durere fizică foarte puternică. Nu-mi aminteam unde pot găsi o pastilă care să reducă durerea așa că pur și simplu am stat întinsă și nemișcată sperând că în timp o voi simți mai puțin intens. Trebuie să menționez că durerea fizică este printre cele mai teribile frici ale mele, așa că încerc s-o evit cât pot.

În acele momente am accesat o amintire dintr-o zi pe care am catalogat-o de-a lungul timpului ca printre cele mai frumoase din existența mea. Am retrăit părți pe care mi le aduceam aminte din dialog, senzația de plutire, anumite momente din acea zi etc. A avut efect, în câteva minute în care m-am concentrat pe retrăirea acelei zile durerea mea s-a diminuat. Primul gând a fost că trebuie să scriu despre acea experiență pentru a-mi exprima recunoștința pentru că am avut ocazia de a simți atât de intens. Apoi a intervenit dorința de a sc…

Louise Hay îți spune că „poți face acest lucru”, tu trebuie doar să o crezi

Pe Louise Hay am descoperit-o pentru prima dată în cartea Semnificaţia datei de naştere. Simetria ascunsă a datei de naştere îţi dezvăluie planul vieţii tale,  într-o anumită librărie. Jean Haner, autoarea acestei cărţi face referire la afirmaţiile pozitive ale Louisei L. Hay. Aceste fraze pozitive mi-au atras atenţia şi am căutat-o pe Louise pe internet. Mi-a plăcut foarte mult activitatea sa online, chiar m-am abonat la newsletter şi am apreciat pagina Hay House Daily Affirmation. 
Louise Hay are o bogată activitate de consultaţă în domeniul „Științei Minții” și numeroase cărți publicate (dând click aici veți afla câteva titluri) care au ajutat o mulțime de oameni să conștientizeze anumite tipare limitatoare de gândire și să-și îndrepte domeniile din viață în care lucrurile nu funcționau așa cum își doreau. 
În cartea care a ajuns în mâinile mele și anume „Pot face acest lucru” (despre care puteți afla mai multe aici) autoarea subliniază că aceste afirmații pozitive funcționează doar …

O scurtă istorie a lumii make-up-ului

Machiajul a fost dintodeauna o formă de a înfrumuseța și a evidenția anumite trăsături umane. Machiajul a funcționat ca un ritual, ca prilej de se pune în evidență, de a se camufla pentru ca forțele răului să nu pătrundă. A fost de asemenea un element important care a ajutat intensificarea relațiiei dintre sexe.
Machiajul , așa cum îl știm noi a început la Hollywood când Max Factor venea cu celebrul slogan „Make up of makeup artists”.


Staruri din lumea cinematografică a secolului XX s-au bucurat de măiestria domnului Max Factor care venea cu o viziune inovativă asupra machiajului în lumea filmului.


Ava Gardner, Jean Harlow și Marlene Dietrich au fost printre primele actrițe care au fost machiate de celebrul Mr. Max Factor.


Mai târziu Greta Garbo, Marlyn Monroe, Audrey Hepburn și-au format un stil propriu de machiaj, devenind fashion iconuri și mouvie stars. 


Puține persoane știu că primul rimel comercial a fost produs de Rimmel London, firmă care se bucură de un mare succes și în zilele…